Kontemplativni likovni sadržaj koji se približava granici metafizičnosti zajednički je nazivnik radova prikazanih na izložbi Modri kod. Odabrane slike tematiziraju krajolik mora, ogoljen od svake vrste vizualnih šumova, sveden na morsko plavetnilo i njegove mijene koje komuniciranjem različitih stanja stvaraju očaravajuće veze s promatračem.
Iskonska, primitivna priroda, prikazivanje njezinih neuhvatljivih oblika, bogatstvo nepredvidivih vizura dugogodišnji je izazov za likovnjake. Dugovječnost istog sadržaja i njegove nebrojene interpretacije kroz različita povijesno-stilska razdoblja otegotna je okolnost onima koji se hvataju u koštac s temom nastojeći je aktualizirati iz perspektive sadašnjosti: tema ostaje i dalje primamljiva i izazovna, inspirativna svome tvorcu, zanimljiva promatraču.
Iako glavnina izloženih radova prikazuje konkretan isječak morskog pejzaža, poznati otok, imenovanu uvalu ili zaljev, atmosfera postignuta na slici ono je što iščitavamo kao njen primarni sadržaj. Smiraj dana i potpuno utihnuto more, zalazak sunca koje površinom prostire tople ružičaste tonove isprepletene s morskim plavetnilom (John Janko Leard), praskozorje, suton ili stanje pred oluju (Josip Moretti-Zajc, Vladimir Udatny) zahtjevne su vizualne slike koje može prikazati samo vrsni autor. Pogled koji se otvara pred putnikom-namjernikom koji se iz unutrašnjosti uputio prema moru, njegov susret sa zaljevom, otocima i čarobnim trenutkom prodiranja posljednih zraka sunca kroz oblak i njihov dodir s morskom pučinom na jedinstven je način prikazao autoritet pejzažnog slikarstva Ljubo Babić. Iako moru posvećuje samo dio kadra, a njegovu glavninu zauzima reducirano prikazana arhitektura, more doživljavamo kao glavni motiv slike Otona Postružnika. Apstraktne verzije morskog pejzaža posebnost su zbog svojih domišljatih likovnih rješenja: plošnog plavetnila (Ivo Kalina) i geometrijski strukturiranog kadra (Zdravko Milić) u kojima se more nameće kao prepoznatljiv motiv.
Kod ili ključ za čitanje modrine prikazane na radovima varijabilna je dimenzija koja oscilira od doslovnog uživanja u slikama što sublimiraju svu ljepotu prikazane prirode do one koja potrebuje dodatnu dozu uključenosti i angažmana pri njihovom čitanju i odgonetavanju.
Vilma Bartolić
Oton Postružnik
Ljubo Babić
Ivo Kalina
Zdravko Milić
Josip Moretti-Zajc
John Janko Leard
Vladimir Udatny