Ovu povijesnu izložbu s tematikom hrvatskoga mediterana u par rečenica najbolje opisuje naš poznati fotograf, književnik i kroničar Abdulah Seferović u predgovoru kataloga „Posjet stare dame”:
„Fotografije hrvatskog Jadrana iz pedesetih godina prošloga stoljeća još uvijek čuvaju nedosežan šarm stare dame! Jednostavno stoga što su to slike nostalgične ljepote, slike potrage za mediteranskim identitetom i izgubljenim vremenom (koje se pretvorilo u mit), slike što otvaraju put u imaginativni život prije 60 godina. To su slike kreativnoga dijaloga s onim čega više nema, a ipak postoji.Stilisti njihove crno-bijele elegancije slijedili su, na jednoj strani, duh globalnoga trenda legendarne svjetske izložbe “Čovjekova obitelj” (1955), a na drugoj strani ništa manje legendarne agencije Magnum, zajedno s duhom tjednika Paris Match i Life. Danas, pak, sve se to savršeno uklapa u skepsu prema „zbilji“ i „autentičnosti“, a još više u nezainteresiranost postmodernističkoga senzibiliteta za formalne odlike fotografske slike.“
Izložba iz ciklusa „Prijatelji mora“ na 40 formata 50×70 cm predstavlja umjetničku fotografiju nastalu 50-ih godina prošlog stoljeća s tematikom života hrvatskoga Jadrana. Radove je selektirao stručni tim festivala „Rovinj Photodays“ a prikupljeni su iz fundusa nacionalnih muzeja, foto klubova te privatnih zbirki: MUO Zagreb, Narodni muzej Zadar, Arhiv Tošo Dabac, Muzej grada Rijeke, Foto klub Split,Foto klub Rijeka, Privatna zbirka Orel, privatna zbirka Vučemilović. Cilj ove izložbe je pokazati domaćim i stranim posjetiteljima zavidnu kulturu hrvatske fotografije 50-ih godina.
Autori: Ante i Zvonimir Brkan, Joso Špralja,Tošo Dabac, Nikola Vučemilović, Milan Pavić, Đuro Griesbach, Mladen Grčević, Fernando Soprano, Alojz Orel, Andro Damjanić, Ivo Tolić, Zlata Laura Mizner, Igor Emili, Viktor Hreljanović, Abdon Smokvina, Ervin Debeuc.
Fotografije s izložbe: